FSX Podejście ILS
Napisane: 7 sierpnia 2010, 13:42
Cześć!
Wykonuję od jakiegoś czasu krótkie loty treningowe IFR na B738 (oczywiście na Flight Simulator X) np. tak jak dzisiaj na trasie Gdańsk (Lecha Wałęsy) - Warszawa (Okęcie).
Wszystko przebiega normalnie, APP wektoruje mnie na prostą, wpisuje częstotliwości ILS (co dla pasa 33 jest 110,30MHz i CRS 328) i wchodzę w obszar przechwytywania wiązki (zwykle na wysokości 2500ft). Samolot stabilizuje, wyłączam utrzymywanie wysokości, przechodzę na utrzymywanie podejścia i samolot schodzi do pasa jednocześnie redukując prędkość (na podejściu do 190knt a przyziemienie na 160knt). I tu zaczyna się problem - około połowy ścieżki podejścia dziób opada, samolot zaczyna gwałtownie tracić wysokość, schodzi poniżej glide slope, włącza się TAWS i muszę szybko ratować maszynę co wiąże się z przejściem na sterowanie ręczne. Co dziwne nie uruchamia się ostrzeżenie o przeciągnięciu. Udaje mi się co prawda posadzić łagodnie maszynę ale chciałbym wykonać pełne, ładne podejście ILS aż do samej wysokości wyłączenie Autopilota. W czym jest problem? Co robię nie tak?
Pozdrawiam
Wykonuję od jakiegoś czasu krótkie loty treningowe IFR na B738 (oczywiście na Flight Simulator X) np. tak jak dzisiaj na trasie Gdańsk (Lecha Wałęsy) - Warszawa (Okęcie).
Wszystko przebiega normalnie, APP wektoruje mnie na prostą, wpisuje częstotliwości ILS (co dla pasa 33 jest 110,30MHz i CRS 328) i wchodzę w obszar przechwytywania wiązki (zwykle na wysokości 2500ft). Samolot stabilizuje, wyłączam utrzymywanie wysokości, przechodzę na utrzymywanie podejścia i samolot schodzi do pasa jednocześnie redukując prędkość (na podejściu do 190knt a przyziemienie na 160knt). I tu zaczyna się problem - około połowy ścieżki podejścia dziób opada, samolot zaczyna gwałtownie tracić wysokość, schodzi poniżej glide slope, włącza się TAWS i muszę szybko ratować maszynę co wiąże się z przejściem na sterowanie ręczne. Co dziwne nie uruchamia się ostrzeżenie o przeciągnięciu. Udaje mi się co prawda posadzić łagodnie maszynę ale chciałbym wykonać pełne, ładne podejście ILS aż do samej wysokości wyłączenie Autopilota. W czym jest problem? Co robię nie tak?
Pozdrawiam