FSX Podejście ILS

Dyskusje o wszystkim i o niczym

FSX Podejście ILS

Postprzez danio017 » 7 sierpnia 2010, 13:42

Cześć!
Wykonuję od jakiegoś czasu krótkie loty treningowe IFR na B738 (oczywiście na Flight Simulator X) np. tak jak dzisiaj na trasie Gdańsk (Lecha Wałęsy) - Warszawa (Okęcie).
Wszystko przebiega normalnie, APP wektoruje mnie na prostą, wpisuje częstotliwości ILS (co dla pasa 33 jest 110,30MHz i CRS 328) i wchodzę w obszar przechwytywania wiązki (zwykle na wysokości 2500ft). Samolot stabilizuje, wyłączam utrzymywanie wysokości, przechodzę na utrzymywanie podejścia i samolot schodzi do pasa jednocześnie redukując prędkość (na podejściu do 190knt a przyziemienie na 160knt). I tu zaczyna się problem - około połowy ścieżki podejścia dziób opada, samolot zaczyna gwałtownie tracić wysokość, schodzi poniżej glide slope, włącza się TAWS i muszę szybko ratować maszynę co wiąże się z przejściem na sterowanie ręczne. Co dziwne nie uruchamia się ostrzeżenie o przeciągnięciu. Udaje mi się co prawda posadzić łagodnie maszynę ale chciałbym wykonać pełne, ładne podejście ILS aż do samej wysokości wyłączenie Autopilota. W czym jest problem? Co robię nie tak? :roll:
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 7 sierpnia 2010, 20:47 przez danio017, łącznie edytowano 1 raz
danio017
 

Postprzez danio017 » 7 sierpnia 2010, 20:44

Jeżeli schodzę z prędkości przelotowej (zwykle około 300knt) bez klap zwalniam do 250knt, potem I stopień do 230, II do 200, III do 190 i prawie Full (w zależności od długości pasa i wiatru) do 160knt (przyziemienie) Oczywiście wysunięcie podwozia też hamuje ale zawsze przy dotknięciu mam 160knt
danio017
 

Postprzez danio017 » 7 sierpnia 2010, 21:38

Wiesz co główny - prawie full, skrzydłowe ok. połowy
danio017
 

Postprzez Szymon » 8 sierpnia 2010, 09:14

Rozumiem, że na wszystkich lotniskach (ILSach) tak się dzieje? Ten samolot, to jakiś płatny? Bo w nim też może tkwić jakiś bug.

Poza tym, 160kts to zbyt duża prędkość, samolot masz za ciężki... Normalna Vref do lądowania to około 120-140kts (klapy 30-40), samo przyziemienie następuje oczywiście na ciut mniejszej prędkości. Zrób sobie małe rozeznanie w wagach i prędkościach 737-800, jeśli nie masz w tym modelu FMC, to są na necie jakieś kalkulatory prędkości i one Ci pomogą.

Aha, no i źle miałeś spalanie paliwa rozplanowane - najpierw zalewasz skrzydła, potem centralny i, w tej samej kolejności, najpierw wypalasz centralny (żeby zmniejszyć obciążenie na wingbox'ie), a później skrzydła.
Szymon
 

Postprzez danio017 » 8 sierpnia 2010, 16:43

Nie, samolot jest orginalny, z FSa. W paliwo szczerze mówiąc nigdy się nie zagłębiałem, latam tak jak mi komputer zalewa i spala (czyli prawie zawsze full zbiorniki), a o tyle dziwne że równocześnie spala główny i skrzydłowe ale z tym nigdy problemu nie było. Poza tym jakiś czas temu siadałem ILSem na Pyrzowicach i wszystko działało poprawnie.
Spróbuję najpierw z tą redukcją prędkości (ale to trochę dziwne bo właśnie im szybciej leci tym mniejsze prawdopodobieństwo czegoś w rodzaju przeciągnięcia, oczywiście nie przekraczając krytycznego kąta natarcia) chociaż nie miałem nigdy problemu z wyhamowaniem na pasie (revers + hamulce aero) a potem z tym paliwem
danio017
 


Powrót do Hyde Park

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron