Jerzy Markowski wprowadzi JAS-FBG na giełdę
Puls Biznesu 07.04.2008 05:37
Były wiceminister odpowiedzialny za górnictwo wprowadzi na szerokie wody JAS-FBG. Stawia na kruszywa i współpracę z lotniskami.
Katowicka spółka spedycyjno-transportowa JAS-FBG, lokująca się w pierwszej dziesiątce w kraju, ma ambitne plany na najbliższe lata. Od stycznia ubiegłego roku firmą zarządza Jerzy Markowski, były wiceminister gospodarki, za czasów PSL-SLD odpowiedzialny m.in. za górnictwo - przypomniał "Puls Biznesu".
- Przez ten okres bardzo trudno się zarządzało spółką, ponieważ jeden z akcjonariuszy blokował w sądzie decyzję rady nadzorczej o powołaniu zarządu, wskutek czego nie byłem wpisany do KRS. W zeszłym tygodniu w Sądzie Apelacyjnym w Gliwicach zapadł ostateczny wyrok, wszystkie formalności zostały spełnione i bierzemy się do pracy - mówi w dzienniku Jerzy Markowski, prezes JAS-FBG.
Za 2-3 lata spółka ma trafić na GPW, ale wcześniej prezes chce ją uporządkować tak, aby stała się atrakcyjna dla inwestorów.
Były wiceminister gospodarki chce wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie z branży wydobywczej. - Mam już gotowe plany eksploatacji surowców skalnych. Chcemy wydobywać kruszywa z przeznaczeniem pod autostrady - ujawnia na łamach "PB" Jerzy Markowski.
W najbliższym czasie do resortu ochrony środowiska ma trafić wniosek JAS-FBG o koncesje na eksploatację złóż w województwach dolnośląskim i opolskim, małopolskim. - Zamierzamy dostarczać kruszywa pod budowę dróg na EURO 2012. Spółka zamierza przeznaczyć na tę inwestycję około 40 mln zł - mówi w "Pulsie Biznesu" prezes JAS-FBG.
Kruszywa to niejedyny nowy biznes, jaki zamierza rozwijać prezes Markowski, oprócz tradycyjnej działalności logistyczno-transportowej. JAS-FBG ma około 100 agencji celnych w całym kraju, ostatnio uruchomiła punkt w Sławkowie. Firma dysponuje 160 nowymi tirami. Zdaniem prezesa Markowskiego, upadłość takich spółek, jak Rico, tworzy dodatkowe szanse dla pozostałych graczy na rynku.
JAS-FBG szykuje się także do współpracy z Górnośląskim Towarzystwem Lotniczym (GTL), które zarządza pyrzowickim portem. - Złożyliśmy ofertę budowy magazynów cargo w Pyrzowicach, ponieważ chcemy mocniej zaistnieć w obsłudze towarów przewożonych drogą powietrzną - dodaje w "PB" Jerzy Markowski.
Trzeba trzymać kciuki!