Projekt na 2032

Nowe połączenia, rozbudowa i planowane inwestycje

Projekt na 2032

Postprzez danio017 » 14 stycznia 2011, 21:15

I co o tym sądzicie? Jak dla mnie kompletna beznadzieja. Wygląda jak jakieś amerykańskie centrum handlowe. A te budynki wyglądające na ceglane w miejscu obecnego terminala Cargo są jak jakaś kopalnia. Jak dla mnie bezsensowne pomieszanie zbyt odmiennych stylów. Terminal B jest naprawdę bardzo ładny, a jak wygląda na projekcie? Beznadziejnie. Jak jakiś na siłę doklejony barak. A te fale? Jesteśmy na Śląsku, nie na Pomorzu, i to jest lotnisko, nie port dalekomorski! Nie niszczcie nam lotniska! :(
Jedyne co mi się podoba, to układ dróg kołowania. Ale tam też mam pewne zastrzeżenia. Są to mianowicie te "sierropodobne", ukośne drogi kołowania wyglądające na tzw. drogi szybkiego zjazdu (kiedy samolot z jeszcze dużą prędkością wjeżdża w taką drogę i dzięki temu szybciej zwalnia pas). Po pierwsze, żadna maszyna pokroju 737 czy A320 nie ma takiego dobiegu, żeby zaraz po zakończeniu hamowania wjechać prosto w jedną z tych dróg (np. lądując na 09 w tą naprzeciwko obecnej płyty Cargo). Piloci albo będą wykonywać bardzo ciasny skręt w drogę w projekcie oznaczoną jako Oscar (patrząc od strony 27 pierwsza przed wieżą) albo toczyć się po pasie aż dotoczą się do tej drogi na przeciwko płyty Cargo co wydłuża czas zajmowania pasa startowego. Po drugie, w tej sytuacji drogi szybkiego zjazdu nie mają sensu, bo jeszcze przed wjechaniem na takową trzeba bardzo zwolnić bo zaraz po niej jest 45cio stopniowy skręt w drogę prostopadłą do pasa albo 135cio stopniowy w drogę do pasa równoległą. Jaki to ma sens? :? Proponuję zastosować krzyżowy układ dróg szybkiego zjazdu na przeciwko wieży (mój rysunek w załączniku) a z ukośnych dróg na wysokości obecnej płyty Cargo zostawić tylko jedną (w końcu przy końcu pasa jest jeszcze jedna, prostopadła).

:arrow: Co Wy o tym sądzicie?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
danio017
 

Re: Projekt na 2032

Postprzez ziaro » 17 stycznia 2011, 15:02

Drogi kolego

Rozpisałeś się bardzo co do rozbudowy lotniska ale ja jednak nie widzę głębszych myśli.
Z tego co patrzę na ten rysunek
Obrazek
A stanem ogólnym, który jest przedstawiony w AIP to jak dla mnie są to zupełnie inne schematy.
Znam lotnisko sprzed płotu i za płotu a kilka lądowań też tam zaliczałem.

Jak widać pozostają drogi kołowania Alpha, Bravo, Delta, Foxtrot, ale też i dochodzą nowe, których nie zna się jeszcze oznaczeń.
Bardzo dobrze, że będą drogi szybkiego zjazdu, gdyż one są pod kątem 45stopni do drogi kołowania równoległej do pasa.
Zjeżdżając z pasa 09/27 szybką droga kołowania będzie można od razu wpaść na powyższe drogi Alpha, Bravo, Delta, Foxtrot o ile tak nazwy zostaną i nimi na apron.
Jak dla mnie jest to bardzo kumate. Wyklucza się w ten sposób ostrych zakrętów 90 stopni tylko takie będą w ostatnim fragmencie kołowania.
ziaro
 


Powrót do Lotnisko Katowice-Pyrzowice

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron