I co o tym sądzicie? Jak dla mnie kompletna beznadzieja. Wygląda jak jakieś amerykańskie centrum handlowe. A te budynki wyglądające na ceglane w miejscu obecnego terminala Cargo są jak jakaś kopalnia. Jak dla mnie bezsensowne pomieszanie zbyt odmiennych stylów. Terminal B jest naprawdę bardzo ładny, a jak wygląda na projekcie? Beznadziejnie. Jak jakiś na siłę doklejony barak. A te fale? Jesteśmy na Śląsku, nie na Pomorzu, i to jest lotnisko, nie port dalekomorski! Nie niszczcie nam lotniska!
Jedyne co mi się podoba, to układ dróg kołowania. Ale tam też mam pewne zastrzeżenia. Są to mianowicie te "sierropodobne", ukośne drogi kołowania wyglądające na tzw. drogi szybkiego zjazdu (kiedy samolot z jeszcze dużą prędkością wjeżdża w taką drogę i dzięki temu szybciej zwalnia pas). Po pierwsze, żadna maszyna pokroju 737 czy A320 nie ma takiego dobiegu, żeby zaraz po zakończeniu hamowania wjechać prosto w jedną z tych dróg (np. lądując na 09 w tą naprzeciwko obecnej płyty Cargo). Piloci albo będą wykonywać bardzo ciasny skręt w drogę w projekcie oznaczoną jako Oscar (patrząc od strony 27 pierwsza przed wieżą) albo toczyć się po pasie aż dotoczą się do tej drogi na przeciwko płyty Cargo co wydłuża czas zajmowania pasa startowego. Po drugie, w tej sytuacji drogi szybkiego zjazdu nie mają sensu, bo jeszcze przed wjechaniem na takową trzeba bardzo zwolnić bo zaraz po niej jest 45cio stopniowy skręt w drogę prostopadłą do pasa albo 135cio stopniowy w drogę do pasa równoległą. Jaki to ma sens? Proponuję zastosować krzyżowy układ dróg szybkiego zjazdu na przeciwko wieży (mój rysunek w załączniku) a z ukośnych dróg na wysokości obecnej płyty Cargo zostawić tylko jedną (w końcu przy końcu pasa jest jeszcze jedna, prostopadła).
Co Wy o tym sądzicie?