Nareszcie udało mi się zabrać za pisanie posta. Troszkę czasu minęło, ale pomiędzy pracą, urlopami i zajmowaniem się małym obywatelem

udało mi się wygospodarować parę chwil na naukę i czas zaprezentować jej efekty. Ponieważ nie miałem za bogatej bazy zdjęciowej musiałem korzystać z tego co mam, dlatego proszę nie zwracać uwagi na jakość zdjęć, bo zdaję sobie sprawę, że muszę nad tym popracować i nauczyć się korzystać z mojego aparatu. Zamieszczam oryginał zdjęcia i wersję po obróbce.
1. Moje pierwsze zdjęcie, za które się zabrałem. Mam świadomość, że byłoby ono do odrzucenia na starcie, bo samolot jest zasłonięty przez słup i zbyt mało go w kadrze, ale ponieważ tylko ćwiczyłem więc je zamieszczam. Zdjęcie prostowałem, jako linię wybrałem krawędź pomiędzy płytą i pasem zieleni.

2. W kolejnych zdjęciach oprócz kadrowania jedynie zdjęcie Enter Air lekko obróciłem, jako linię wzorcową przyjąłem prostą między kołami, chociaż nie wiem czy potrzebnie. Tutaj jest moje pytanie, na ile "szaleć" z prostowaniem, bo przy tych zdjęciach się nad tym zastanawiam i miałem tutaj wątpliwości co powinno być proste.


3. W kolejnym zdjęciu również miałem pewne problemy z prostowaniem, które odbyło się troszkę na raty patrząc na horyzont, parking w tle i samolot. Ale większe wątpliwości miałem z kadrowaniem. Ogólnie wszystkie zdjęcia przycinałem z zachowaniem proporcji boków 1,77:1 (docelowa rozdzielczość zdjęć 1280x720), ale przy tym zdjęciu jeżeli chcę zachować samolot w całości to u dołu przeszkadzają mi w kadrze schody, a tak jak wykadrowałem to nie jestem do tego przekonany.

4. Na koniec jeszcze dwie fotki w locie. Jeżeli chodzi o trzy kosy JAL-a, to wydaje mi się że ciut zbyt mocno go wykadrowałem, bo brakuje mi "oddechu" na zdjęciu.

To tyle na początek. Z góry dziękuję za wszelkie rady i uwagi. Muszę przyznać, że coraz bardziej się wkręcam i bardzo się cieszę z tego powodu, bo w końcu odnalazłem coś co mnie kręci, a bardzo mi tego brakowało
